BIJNA - Reisverslag uit Maurik, Nederland van Laura Honders - WaarBenJij.nu BIJNA - Reisverslag uit Maurik, Nederland van Laura Honders - WaarBenJij.nu

BIJNA

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Januari 2017 | Nederland, Maurik

Voor mn gevoel heeft het een eeuw geduurd voor Bram en ik een plek hadden gevonden voor ons afstuderen. Nu klopt dat ook wel, als je bedenkt dat ik al na heb moeten denken over plekken en organisaties sinds september. Een tal van mogelijkheden is de revue gepasseerd. Toch is het stiekem best snel gegaan zo allemaal, de onzekerheid en het wachten bleek gewoon van zowel mij als Bram niet een heel sterke eigenschap. In twee weken hadden we allebei een plek gevonden in Sri Lanka. Op de laatste dag van 2016 was het allemaal rond. En man wat heb ik er zin in!

Net als 2 jaar geleden, duur het even voor ik ook daadwerkelijk besef dat ik straks echt weer wegga voor 3 maanden. We wonen al een aantal dagen bij mn ouders. De koffer staat klaar. De rugtassen zijn ingepakt. Onze proposals zijn ingepakt. Ik doe niks anders dan de lonely planet lezen en Bram is begonnen aan zijn afscheidsrondje langs al z'n vrienden. Dinsdag is het zover. Dinsdagavond vliegen we om 20.45 van Dusseldorf naar Dubai, om vervolgens via daar verder te vliegen naar Colombo.

Eenmaal in Colombo aangekomen begint wederom het avontuur van het ontdekken van een nieuwe cultuur, het uitzoeken van lokale gewoonten en het wennen aan prachtige uitzichten als je sochtends wakker wordt of naar je werk gaat. In tegenstelling tot mn vorige reis, is het de bedoeling dat ik deze keer enkel data ga verzamelen voor mn masterthesis. Ik ga onderzoek doen naar seksuele en reproductieve gezondheid en rechten voor mensen met een beperking. Dit omdat er weinig informatie bekend is over deze doelgroep en er wel jonge jongens en meisjes worden getarget als het gaat om SRHR programmas, maar dat hier vaak niet jongeren met een beperking bij worden geincludeerd (niet eens echt expres, overigens). Ik besef me natuurlijk heel goed dat het een heftig onderwerp is, toch heb ik er wel vertrouwen in dat dit me op een manier zal lukken. Ik ben wel onwijs blij dat Bram mee is, zo kan ik mn verhaal delen en helpt dit me denkik in mn onderzoek. Het is de bedoeling dat ik mijn onderzoek ga uitvoeren in een huis waar mensen met een beperking wonen in Colombo, Bram blijft in Gampaha (waar we wonen) om het lokale sportcentrum te ondersteunen met een fondsenwervend en marketingplan, om korfbal meer te promoten onder de lokale bevolking. Daar kan ik hem dan mooi bij helpen, met mn korfbal historie.

Zoals gewoonlijk zal ik deze pagina gebruiken om jullie van al onze avonturen op de hoogte te houden. Uitkomsten van mn onderzoek zal ik hier echter niet bespreken, mocht je hier nieuwsgierig naar zijn: stuur dan eens een mailtje, misschien kunnen we tussendoor skypen :-)

Keep you guys posted!!

  • 14 Januari 2017 - 12:44

    Erna Ter Haar:

    Heel veel succes én plezier Laura en Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Avonturier, Wereldverkenner, Wereldverbeteraar, Reiziger, Cultuursnuiver, Sociaal, Idealist, Dromer.

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 26767

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 18 April 2017

Onderzoek in Sri Lanka

13 Januari 2015 - 25 Mei 2015

Afstuderen in Nicaragua

31 Juli 2013 - 16 Augustus 2013

Als reporter naar Kenia :)

07 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Vrijwilligerswerk voor las familias especiales

Landen bezocht: