Stofhappen, safari's en kerkdiensten. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Laura Honders - WaarBenJij.nu Stofhappen, safari's en kerkdiensten. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Laura Honders - WaarBenJij.nu

Stofhappen, safari's en kerkdiensten.

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Augustus 2013 | Kenia, Nairobi

Zaterdag, 3 augustus

Na een heel onrustige nacht zijn we vroeg opgestaan om rond acht uur 's ochtends naar Lake Naivasha te vertrekken. Lake Naivasha is een plek waar je alle niet katachtigen en vooral veel plantetende dieren in het wild kunt zien. We zouden twee uur in de auto zitten maar na een uur stopten we bij een valley. Bibberend van de kou hebben we van het niet echt zichtbare uitzicht 'genoten' terwijl onze chauffeur een lekker bakje koffie dronk.

Na zijn bakje koffie en ons rondje door de toeristenwinkel vol trommels, beeldjes en schapenkleedjes zijn we het laatste uur verder gereden over de bergpas en door wat kleine dorpjes op het platteland om vervolgens aan te komen bij het lake. Toen we het natuurgebied naderde waren de eerste girafjes en zebra's al gespot in de verte. Na nog een kwartiertje stuiteren in de bus van enthousiasme stapten we uit om in een bootje te stappen en het meer rond te varen om wat hippo's en flamingo's te spotten. Het was net alsof we in een discovery documentaire vaarden, de flamingo's vlogen over ons heen, overal naast ons kwamen nijlpaarden omhoog. Prachtig!

Toen we weer terug in de jeep zaten, hebben we het heerlijke lunchpakketje van het hostel opgegeten. Na het genot van het uitzicht op het crater lake en wat fotoshoots van iedereen bij de groep op de rotsen zijn we verder in de jeep het park rond gereden om nog meer zebra's, waterbuffels, giraffen, zwijntjes, waterbokken en impala's te spotten op nog geen vijf meter afstand! De natuur is zo mooi, het was net de lion king.

Helemaal moe van alle indrukken zijn we weer twee uur teruggehobbeld over de wegen naar het hostel om te eten en daarna uitgeblust in onze kamers boeken te lezen of gemasseerd te worden door Alex om vervolgens lekker in bed te kruipen.

zondag, 4 augustus.

Vanochtend konden we uitslapen! Om negen uur ging de wekker en om half 10 zaten we lekker fris en fruitig aan het ontbijt. De slaap had ons goed gedaan en enthousiast zaten we in de bus naar de sloppenwijk, vandaag gaan we naar de kerk! Nadat we, net als vrijdag, de sloppenwijk weer een deel hadden doorlopen en overal om ons heen muziek hadden gehoord kwamen we aan bij de kerk. Een houten stellage met wat golfplaten. We kwamen binnen in de kerk en ik voelde me meer dan lullig toen de vrouw die op de stoel zat waar ik op moest zitten met haar twee kinderen bijna van de stoel af werd getrokken omdat ik daar moest gaan zitten. Met een brok in mijn keel nam ik haar plaats in en heb ik achterom gekeken of de mevrouw met haar kindjes een plekje had gevonden, wat gelukkig was gelukt! Na een liedje of drie vol met dansen klappen en vrolijkheid werden wij naar voren geroepen om ons voor te stellen en ons ingestudeerde liedje ten gehore te brengen. Na twee maal volle manenschijn in volle glorie gezongen te hebben, onder de leiding van het dansje en de tweede maal met alle kinderen uit de kerk erbij hebben wij onze plek weer teruggevonden. Er werd nog meer gezongen en gedanst en iedereen straalde zoveel energie en kracht uit. Zoveel positiviteit. Heel leuk om te zien. Direct aan het begin van de dienst waren er twee kinderen aan mijn broek vast gelijmd, ze waren al een aantal keer verwijderd door een wat oudere vrouw maar wanneer ik zei dat het oké was als ze bij ons kwamen werd het toegelaten. Eentje klom direct op schoot toen ik weer zat, om vervolgens de verdere dienst mijn haren te aaien en mijn handen en nagels te bewonderen. Af en toe keek ze om hoog om eventjes lief te glimlachen en haar hoofd tevreden in mijn nek te krullen en een onhandig armpje om me heen te slaan. Sprakeloos en verliefd als ik was bleef ik haar armpjes maar aaien, ondertussen met mijn benen de maat tikkend op de vloer.

Na anderhalf uur kerkdienst, je weet nooit hoelang hij duurt hier in Kenia, zijn we vertrokken om een pitstop te maken in de supermarkt en daarna te lunchen met zijn allen in de tuin. Na de lunch hebben we als voorbereiding op de workshop van mij een Roos iedereen de cupsong aangeleerd, wat verbazend goed ging! Roos en ik hebben nog lekker gitaar gespeeld en wat gezongen en zijn helemaal prepared voor morgen.

Time to shine, onze workshopweek gaat beginnen!

I'll keep u updated!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Avonturier, Wereldverkenner, Wereldverbeteraar, Reiziger, Cultuursnuiver, Sociaal, Idealist, Dromer.

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 26803

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 18 April 2017

Onderzoek in Sri Lanka

13 Januari 2015 - 25 Mei 2015

Afstuderen in Nicaragua

31 Juli 2013 - 16 Augustus 2013

Als reporter naar Kenia :)

07 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Vrijwilligerswerk voor las familias especiales

Landen bezocht: